Forfatter
Tittel
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Dette er norsk standardverk om utviklingspsykologi. Boken viser bredden i moderne utviklingspsykologi og fører leseren inn i fagets tenkemåte. Denne tenkemåten bygger på at barn både er biologiske organismer og medlemmer av samfunn. Barn har kunnskap og anvender kulturelle "redskaper" som de ikke kan skape alene, men må utvikle i samspill med omgivelsene i videste forstand. Forlaget mener boken er unik i sitt fokus på å sammenligne ulike teoretiske perspektiver og på å forklare de prosessene og mekanismene som ligger til grunn for barns og ungdommers utvikling, tilpasning og kulturalisering. Den gir leseren innføring i klassiske og moderne teorier om utvikling og i det empiriske grunnlaget for dagens kunnskap om barn og ungdommer. Boken egner seg for alle utdanninger som retter seg mot arbeid med barn og ungdommer.
1. utg. 2001
Har bibliografi, innholdsfortegnelse, internettadresser, kronologi, ordliste, register
ISBN
Tilgjengelige
Lånere på venteliste
*00001569nam 22002291 4500
*00115650
*008180209 a 00nob 2
*015 $a0285412$bBIBBI
*019 $bl
*020 $a978-82-05-39078-2$bib.$cNkr 735.00
*08231$a155.4$zh$25
*090 $bq$c155.4$dT
*100 0$aTetzchner, Stephen von$d1946-$jn.
*24510$aUtviklingspsykologi$cStephen von Tetzchner
*250 $a2. utg.
*260 $aOslo$bGyldendal akademisk$c2012
*300 $a742, CXXXVIII s.$bkol. ill.
*503 $a1. utg. 2001
*505 $aHar bibliografi, innholdsfortegnelse, internettadresser, kronologi, ordliste, register
*520 $aDette er norsk standardverk om utviklingspsykologi. Boken viser bredden i moderne utviklingspsykologi og fører leseren inn i fagets tenkemåte. Denne tenkemåten bygger på at barn både er biologiske organismer og medlemmer av samfunn. Barn har kunnskap og anvender kulturelle "redskaper" som de ikke kan skape alene, men må utvikle i samspill med omgivelsene i videste forstand. Forlaget mener boken er unik i sitt fokus på å sammenligne ulike teoretiske perspektiver og på å forklare de prosessene og mekanismene som ligger til grunn for barns og ungdommers utvikling, tilpasning og kulturalisering. Den gir leseren innføring i klassiske og moderne teorier om utvikling og i det empiriske grunnlaget for dagens kunnskap om barn og ungdommer. Boken egner seg for alle utdanninger som retter seg mot arbeid med barn og ungdommer.
*650 1$aUtviklingspsykologi$1155$2BS$2BS$9nor
*950 0$aGenetisk psykologi$zUtviklingspsykologi$9nor
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening